Bögerierna

Ibland så känns det som att jag fanimej får sluta upp med bögerierna, sluta upp med att vara för mycket bög.
Så känns det när jag gör någonting associerat med homosexualitet som jag inte behövt göra. Ett exempel på det är projektarbetet. Där kunde jag ju ha skrivit om vad som helst. Men jag valde att skriva om just homorörelsen. Vid sådana tillfällen finns där en röst som säger; skärp dig. Varför ska du ådra dig uppmärksamhet i onödan? Den beryktade jantelagsmentaliteten slår in. Samtidigt kan jag inte förneka att jag verkligen tycker om den provokation som det ibland ger att extra påpeka att man är bög. På så sätt kan man ju få folk att fatta att inte varenda människa de träffar kommer köpa villa, hund och skaffa piga.
Den påminnelsen behövs i ett samhälle som än är heteronormativt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0