En ström av medvetenhet

Jag sitter här nu.
Med dig i mina tankar.
Med min historia närvarande.
Etsad fast i mitt minne.
Men det är ändå en suddig minnesbild.
Jag försöker få bilden att klarna.
Var dag försöker jag att få nyckeln till mitt förflutna för att förstå.
För att förstå mig själv, min funktion och beteende.
Tankarna virvlar runt och blir inte till något som så fint kan gå till vad "etablisset" kallar konstruktivt
handlande.
Det är djupa tankar det här. Jag är djup. Ibland vill jag bara vara ytlig. Låta livet lunka sin lilla gång utan
reflektion, utan analys. Jag kommer ändå aldrig förstå min samvaro, på riktigt känns det som så ibland. En del av mig
vill ge upp. Men inombords bär jag på en stark instinkt som säger det motsatta.
Den sistnämnda känslan är den jag i genom livet kommer att följa, det vet jag. Det är den svåra vägen, men den
striden måste jag ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0