Marias vistelse

För någon vecka sedan hade jag underbara Axelia på besök här i min stad. Som Axelia tidigare skrivit i ett inlägg så lärde vi känna varandra genom organisationen Ungdom mot rasism. Detta skedde för runt tre till fyra år sedan under en kongress. Sedan dess har vi sporadiskt hållt kontakten med varandra via ansiktsboken. Denna härliga brud gillade jag direkt när jag först lärde känna henne för ett par år sedan. Hon har ett härligt antirasistiskt engagemang och en artistisk talang i fingrarna och i ögat. Därför gladde jag mig över att kunna få återse henne och ha henne i mitt våld under en veckas tid. 
 Vi var båda glada när vi umgicks tillsammans.
På väg mot nudiststranden stannade vi och vilade en stund.
 Cool pojke och flicka!
 "Oh yeah!" skrek Axelia på engelska. Jag log glatt och förstod inte vad hon menade.
 Vi gick på filmoteket tillsammans och såg Breakfast at Tiffany´s. (Esp. Desayuno con diamantes)
 Axelia var lika glad som jag över att få vara riktigt kulturell.
Axelia blev en del utav en utställning. Människor som gick förbi förbluffades av det naturtrogna verket.
 Axelia har en naturlig "look".
Vi åt mat på mitt favoritmatställe; Menja futur, som jag skrivit om tidigare i bloggen.
Happy pills heter denna butik som vi besökte. Där kunde man köpa godis som liknar piller och lägga i en pillerburk med bipacksedel. Axelia köpte godis till vår gullepluttskandidat Emil.
Vi hann med ett besök på MACBA som är ett Barcelonas största museum för modern konst. Både jag och Axelia var förälskade i konsten. De hade en hel avdelning utav Tapiès konst om ni tycker han verkar vara en intressant konstnär.
Nu har emellertid fröken Axelia återvänt till fäderneslandet Sverige. Hon är välkommen åter om hon vill det. Tills vi ses igen önskar jag henne all lycka som finns på jorden. 
 

Kommentarer
Postat av: Axelia warrior princess

Ååååh, underbara UMR bästis <3 Sjukt bra, kulturell, gayig och "naturell" vecka. OH YEAH!!! I'll be back. ;)

Svar: Du är alltid välkommen tillbaka! :) Ja, det var en härlig kombination av de tre! :)
Axel lilja

2013-08-23 @ 01:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0