Marrakesh del 2

Här kommer andra delen utav bilderna ifrån min, Umas och Moas resa.
Arga flickor.
Mattstugan.
Tagine heter denna maträtt med ångkokta grönsaker.
Denna magra katt smyggödde jag och Moa.
Pojkar.
Den koranska skolan.
 
 
Glad pojke som försökte pracka på oss tingeltangel. 
Den koranska skolan.
Axel sitter i ett träd i Jardin Majorelle.
Jardin Majorelle.
Den berömda gula krukan.
Bambu.
Madame Moa putar flitigt med läpparna.
Monument rest till minne av Yves Saint Laurent.
Jardin Majorelle.
Jardin Majorelle.
Koranska skolan.
 
Pojke postar vykort till nära och kära.
Åsna skriker efter mat.
Uma fascineras över den gula krukan! "Åhå, vad fint det här var vettja"
"Åh vilken pojke jag funnit! Han är hårig och har ett förtjusande leende!" - utbrister Uma i förvåning
När vi var i Marrakesh fick jag och Moa reda på en hemlighet som Uma burit på. Redan 2012 hade hon besökt staden för att träffa pojkar. Då passade hon på att ställa upp i en Hennatävling för att vinna lite pengar till sitt leverne. Hon vann tävlingen och stannade en månad i oktober förra året.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0