Potentiell gulleplutt - Emil

 
Axelia tillsammans med den kandiderande gulleplutten Emil hemma i Sundsvall.
 
Gemensamt uttalande från Axelia och Don Señor Axel:
Vid utläggningen kring denna pöjk här ovan, varvid han skulle vara med i gullepluttslistan eller ej, blev vi ledamoter oense. Axelia, den nykomna gästledamoten och herr don Axel var rörande överens om att Emil utan tvekan har de kvaliter som kännetecknar en autentisk gulleplutt.
Pojken bor i Sundsvall. Han är naturlig i sitt rörelsespråk, ler vackert och tror på alla människors lika värde. Dessutom ler han frekvent och har hjärtat på rätta sidan.
 
Don señors Axels kommentar: Min intuition sade mig ögonblickligen, från första stund som Axelia tipsade mig om Emil, att denna pöjk är en tvättäkta gulleplutt. Samma lyckliga känsla över att ha hittat en ny gulleplutt kom till mig som ett blixtnedslag som jag tidigare känt för de tre gullepluttar som redan finns på listan. Under det första kontrollsamtalet som jag och Axelia gjorde via internettjänsten Skype så stod snabbt klart för mig att jag hade haft rätt.
 
Axelias kommentar: När jag blev inbjuden att bli gästledamot till Moas och Axels sökande efter gullepluttar jorden runt, slog det mig att jag har en himla gullig kille där hemma. Gosig som en huskatt och lika kramig som en björn, charmar han tanter som gubbar på hemtjänsten så väl som svenska Barcelona-bor över Skype med sitt varma skratt och ödmjuka framtoning. 
 
Moa, den tredje ledamoten i gruppen, ville självklart själv göra sin egna personliga bedömning. Vi andra i gruppen föreslog att hon skulle kunna göra ett videosamtal via tidigare nämnda tjänsten Skype, med Emil. Glatt tackade Moa ja till detta. Liksom både jag - don señor Axel, och Axelia hade charmats tidigare, föll nu flickan Moa pladask för pöjkens charm och goda hjärta. 
Emellertid så ansåg inte Moa att man kunde göra en helhetsbedömning utan först ha fått träffa Emil här i Barcelona och göra ett par testprover och en intervju. Don señor Axel och Axelia hade överseende med Moas resonemang, men ville ändock ivrigt lägga till Emil i gullepluttslistan. Vi bedjar nu till att Emil att komma till Barcelona för att Moa ska bli övertygad över hans duglighet och kunna kontrollera om han passar bra in i gruppen tillsammans med Prins David, Meho och Marc. 
 Kandidaten Emil ler så att hjärtan börjat att pumpa ut blod snabbare.
Emil har ett vargleende. Hans leende liknar det som en varg har.
 
Vad tycker ni läsare om denna komplicerade situation?
Kommentera gärna här nedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0