Att vara nykterist på julfest

I går så var jag på julfest tillsammans med mina arbetskamrater. En del spörsmål rosade upp och folk undrade varför. En kille ville ta tillfälle i akt att lägga beslag på mina drinkkuponger. "Nej, jag ska ha dem till alkoholfira drinkar" svarade jag varpå jag fick svaret "Vad kaxig du är!". Den dumma kommentaren besvarade jag inte ens och vände mig åt mina andra trevliga bordskamraters håll.
Jag måste säga att jag var väldigt nervös när det började hällas upp vin i allas glas. Men eftersom att man mina arbetskollegor inte kan någon spanska så var det nog inte som många som förstod att jag beställde in alkoholfritt. Under kvällens gång blev jag bekväm med mitt beslut och sociailiserade frimodigt runt. En kille som återvände senare på kvällen till festlokalen sa "Här märks det att folk har börjat dricka! Det syns att du har druckit en hel del nu, Axel". Min tes om att man inte märker om jag druckit eller ej stämde.
Jag är väldigt nöjd med mitt beslut och kommer fortsätta så länge som jag känner så. 
  

Kommentarer
Postat av: Stina

Hallå, det är göttigt att prova att vara nykterist! Var det själv i ett halvår och lärde mig asmycket om mig själv. Alla borde prova!

2013-12-21 @ 00:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0