Förlåt!

Förlåt för att jag svikit er åter igen! 
Eftersom att jag blev av med min kamera i Sofia i Bulgarien har suget efter att blogga trappats ned. Just eftersom att bilder är en viktig del i mitt bloggande.
 
Sedan sist vi sågs har jag flyttat ifrån familjen, där jag bodde innan med bebis, Denniss, Estefania och Cindy - en paraguayisk familj som jag blev en del av, för er som inte har så bra koll. Detta på grund av att de inte kunde förlänga sitt kontrakt, så även de ska flytta snart. Just nu så bor jag hos min käre vapendragare Moa. Förhoppningsvis så flyttar det snart in en eller två stycken till hit.
 
Jag har börjat arbeta som telefonförsäljare åter igen. Denna gången på ett danskt företag som säljer lotter. Vi som arbetar där riktar in oss på svenska kunder och alla som arbetar är således svenskar. Detta innebär ett stort problem för Axel som är i Spanien för att lära sig spanska. En inkomstkälla måste dock finnas till så jag knogar och stretar idogt vidare. Jag säljer ganska så bra. Jag ligger nog en bit över genomsnittet redan efter min tredje vecka och nu på sista tiden har jag legat riktigt bra till i den interna rankningen som vi har mellan oss säljare. Det är stundtals ett mycket påfrestande och uttröttande arbete, men jag har bra chefer som har en väldigt bra pedagogik för hur man ska sälja bra. 
 
I dag var jag på en liten utflykt till Mollet del Vallès, en liten stad som ligger 20 minuter utanför Barcelona. När jag berättade om min plan för dagen för Manel, en riktigt god vän som jag har här nere, så visar det sig att det är hans hemstad! "No te vayas por allí! Sólo vas a perder tu tiempo"  - "Åk inte ditt! Du slösar bara bort din tid" var hans kommentar. Det tyckte jag inte alls att jag gjorde. Det fanns inte så mycket att se, men det var allt en fin, pittoresk liten stad han hade växt upp i! Dessutom så var det skönt att lämna Barcelona en stund för att sätta sin fot på en mindre ort.
 
Här kommer bilderna:
Grattis alla läsare, jag är tillbaka!
 
Även i denna lilla stad så var julbelysningen uppe.
Julen har kommit till Katalonien!
 
 
 
 
 
 
 
Efter att jag kommit hem begav jag och Moa oss mot Arc de triomf (Triunfbågen) för att gå på ett event med gratis tacos!
Mums!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0