Uppdatering om livet

I dag var sista dagen på jobbet innan julledigheten. 
 
Dagens höjdpunkt var när jag åter igen lyckades sälja till en kund på spanska. Nu har jag börjat få upp vanan och sålde till en chilensk kille som till en början inte alls ville ha någon lott. Man kan ta ut svängarna mycket mer och vara mer entusiastisk och passionerad när man säljer på spanska. Så fort jag säljer på spanska så tycker jag det är kul och bli mer distanserad ifrån mig själv. Jag tror därför att det går bra då. Nyckeln är ju självklart igenkänningsfaktorn hos kunden. När man talar till någon dens egna språk så är det lättare att närma sig hjärtat. På samma sätt så vill jag tro att jag säljer bättre till skåningarna när jag lägger på en grov skånska. Alla tror att jag kommer ifrån Malmö, vilket är lite kul. Peter ifrån Malmö, det är mitt alias på jobbet. 
 
Jag har troligtvis lyckats få ett vikariat som svensklärare åt spanska elever. Jag var otroligt nervös inför intervjun men det gick riktigt bra och det verkar som att jag har fått jobbet. Jag funderar på att kombinera jobbet med att studera spanska och sedan göra mina distanskurser. Jo, för det är nämligen så att jag har blivit antagen till att kunna få fortsätta att studera rumänska, vilket ska bli väldigt kul. Det var ju en underbar känsla att vara i Rumänien och kunna tala med lokalbefolkningen. Jag älskar den känslan och vill lära mig ännu mer utav det vackra språket. Sedan så är den andra kursen en grundkurs i danska. Det tycker jag alla borde göra. Jag blir djupt besvärad över att vi svenskar och danskar ofta talar med varandra på engelska när språken är så nära besläktade med varandra. Företaget som jag jobbar på nu är danskägt och jag blir djupt besvärad över att chefen talar till oss på engelska. Det är lite provocerande för mig. 
 
I morgon åker jag tillbaka till Sverige och ser fram emot att få träffa min kära familj och vänner. Under ledigheten ska jag fortsätta att plugga spanska. Jag ger mig f*an aldrig! Jag är fast besluten över att jag ska bli ännu bättre. Jag har en nivå som många anser är flytande redan. Men det är inte tillräckligt. Undrar när jag flyttar härifrån och kan vara nöjd?  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0