Begynnelsen

När jag anlände till Barcelona tänkte jag att jag skulle stanna i ungefär tre till fyra månader. Inom kort så har jag bott i denna ljuvliga stad ett halvår. Det preliminära hemresedatumet har gång på gång flyttats fram medan tid har förflutet. För tillfället är det fram tills nästa år som är målet att stanna. Om man är i min ålder, det vill säga fortfarande ung, fräsch och obunden till barn, fru eller man - då har man tid till att njuta av livet. Jag ser det som min skyldighet till mig själv. Med den tanken i bakhuvudet kan det mycket väl bli så att jag kanske stannar ännu längre. Quién lo sabe? 
 
Första mötet med den förtrollande staden. - Hej, kom och bo hos mig, sa den till mig. Jag svarade: - Okej, då är det bestämt. Din vilja är lag.
 Första veckan tillbringades på vandrarhem, innan jag fann boende. 
 När Axel mötte Moa, arbetandes som teleoperatörer visade sig Axel ifrån sin allra oskyldigaste sida. Efter endast ett par veckors tid slog de följe på sina livsresor. Under färden har mörkare inslag i Axels personlighet senare kommit upp till ytan... 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Som teleoperatör arbetade jag som i drygt en månad innan jag började studera spanska. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0