El rey león

För några dagar sedan var jag och tittade på Lejonkungen på filmoteket. Det var första gången jag gick på en visning där. Det jag kan säga är att jag är väldigt nöjd besöket. För endast 4 euro så fick jag en bättre upplevelse än den på den genomsnittliga biografen. Det var bra ljud, stor skärm med bra bild, sköna stolar och icke att förglömma; en väldigt bra film.
Den spanska versionen av filmen var bättre än väntat, med bra skådespelare som verkligen gett liv åt karaktärerna.  I bland kändes det som att den spanska versionen, utav någon anledning, var mycket pampigare än jag någonsin mindes den svenska versionen. Hur som haver så var det det en häftigt upplevelse att få återupptäcka det här mästerverket på bio. Upplevelsen gav mig ståpäls flera gånger i filmen och jag var nära till tårar vid ett par tillfällen. 
---------------------------
Trailer till filmen: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YBBcRYFzqzg
Filmotekets hemsida: http://www.filmoteca.cat/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0