Jag har sällskapat med Manuel.

De senaste veckorna har jag träffat en man vid namn Manuel,  ganska så frekvent. Vi har varit och tittat på bio tillsammans igen. Denna gången gick vi till filmoteket och såg på en rulle utav Ingemar Bergman -"Jungfrukällan". 
Jag har tidigare sett en film ifrån Bergman; "Det sjunde inseglet". Det är den film som man kallar för hans stora mästerverk och som troligen är hans mest kända film. Jag var inte så förtjust just den filmen och har därför dragit mig för att våga mig på att titta på någon utav hans andra filmer. Det var minsann dumt tänkt. Jag tyckte mycket om "Jungfrukällan". Filmen var dramatisk, mörk och väldigt intensiv. Tydligen har rullen dessutom vunnit både Golden globe och Oscarstatyett för bästa utländska film. Filmen rekomenderas.
 
Vill du veta vad filmen handlade om? - Copypastad resumé: Den utspelar sig på 1300-talet där en jungfru, Karin (Birgitta Pettersson), blir våldtagen och mördad.
---------------------------
Här nedan följer lite bilder ifrån min tid tillsammans med Manuel
Manuel är en väldigt oskyldig pojke.
Vi festar på tapas - Bild 1.
Vi festar på tapas - Bild 2.
Manuel sitter och korrigerar min dikt som jag skrivit på kastiljanska.
Manuel visade mig denna innergård, som är öppen för allmänheten, som ligger gömd inuti ett hotell i de centrala delarna av staden.
Vi begav oss till ett utormordentligt fint tehus (tetería) i Barrio gótico. Chailatten till höger i bild var stark, god och mustig. Det är guld värt med en stärkande dryck i bland. Närmast i bild ser ni en arabisk kage.
---------------------------------
Info: http://cajchai.com/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0