La escuela

Så här ser det ut en vanlig dag i skolan. Lärare och elever ler förnöjt i vart klassrum.
Den lite äldre mannen till höger i bild är min lärare. Han är väldigt pedagogisk  och kompetent. Det jag tycker om med just hans lektioner, är att förutom det är spanska som man lär sig, så lär man sig även om samhällsvetenskap, historia och psykologi. Vi går igenom alltifrån Kalla kriget, psykologins behavourismen till de allra senaste nyheterna. 
Min skola är en privat skola och är utformad på ett sådant sätt att du kan börja på skolan var vecka och sluta efter bara en vecka om du känner det. Vill man stanna längre som jag, så ordnar dom de snabbt och smidigt med det med. Just den här konstellationen utav elever som ni ser ovan, är den jag har tyckt bäst om hitills. Det är trevliga, superintelligenta kvinnor ni ser på bilden, som låg på en väldigt, väldigt hög nivå utav spanska. Lektionerna var verkligen utmanande och vi hade spännande konversationer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0