La Filmoteca de Cataluña

Denna staden är en stor källa till kultur i dess olika former. En av de medier jag har en förkärlek för är filmen. För en sådan som jag, har man förutom mängder med biografer, filmoteket att vända sig till. På filmoteket, som står under Kataloniens kulturdepartament, visas mängder av filmerna alltifrån 30-talet till mer samtida verk. Var månad har man en särskild "cikel" där man fokuserar på ett särkilt tema. Denna månad har man till exempel en "cikel" utav bland annat Tim Burtons filmer. Normalt pris ligger på 4 euro och har du ett kommunalt bibliotekskort så kostar det en euro mindre.
Jag tror detta komma bli ett framtida stamställe för min del. 
Filmoteket flyttade in i denna nya snygga byggnaden för inte så längesedan. 
Eduardo Manostijeras på framsidan för programmet till julimånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0