Marrakesh del 1

Här kommer de första bilderna ifrån min och Moa Hedmans fantastiska resa till solens land - Marocko.
Ni är inbjudna till en exlusiv inblick i Moas och Axels resa till Marocko. Har ni tur kan ni få se en glimt av Uma med i de kommande inläggen! Välkomna.
Pasta såldes på detta vis i solens land.
 Moa använde sin kamera flitigt under resan, precis som jag.
Jag och Moa blev beroende av myntate.
Dessa lyktor fanns att köpas på torget Djemaa el Fna.
Jag och Moa storkonsumerade nypressad juice under vår vistelse. 
På vandrarhemmet togs vi väl hand om personalen som bestod av: Snälla flickan som ni ser till vänster i bild, Gamla gubben, i mitten och Chillerskan, till höger i bild. 
Moa fann en pojke i vimlet som hon tyckte om.
Axel fattade också tycke för pojken.
Denna serviceinriktade och fagra pojke var den som skulle komma att hjälpa oss att starta upp vår alldeles egna lilla affärsverksamhet. Men mer om detta senare...
Kryddor i överflöd!
Det hinduiska templet som Uma tidigare talat om.
Kaffe.
Man läser tidning.
Svettiga män ifrån Belgien satt och stekte i den marockanska solen.
Trafikstockning.
Barn leker med vatten i fontän.
Jag och Moa festade på goda soppor för det ekonomiska priset 5 dirham vilket motsvarar cirkus 4 svenska kronor. Ni kan nu dra slutsatsen att Marrakech är ett billigt resmål.
Moa avnjöt sin soppa med andakt.
Hästar.
Flagga i natten.
'
Läckert myntate.
Monsieur Sören Charmören och madame Moa Hedman
Vårt vandrarhem.
Frukost med franska flickor.
"Ähh! Du får två kronor för den där frukten!" säger Uma barskt. Den stackars mannen förstår ingenting av vad hon säger.
Oliver.
 Försäljare.
Meloner.
 
 

Kommentarer
Postat av: madame

finner det väldigt intressant att vi sett jävlart hundra snygga karlar och alla du lyckas fånga på bild är fula ?! arg och besviken.


Svar: Pardon madame! Vackra karlbilder utlovas i nya inlägg. Hoppas ni har överseende med att smak kan skilja från person till person. Trevlig dag önskar jag er.
Axel lilja

2013-07-30 @ 15:39:56
URL: http://dinmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0