Menja futur

 
Bakom den här affären står en stiftelse som arbetar för att kunna ge mat till de mest utsatta i samhället. Man lagar mat till bland annat hemlösa, misshandlade kvinnor, flyktingar och människor som har en låg inkomst.  Stiftelsen har funnits sedan 1996, men butiksbiträdet berättade för mig att själva butiken är relativt nyöppnad. Väljer du att handla ifrån deras utbud stödjer du deras verksamhet. "Med din mat kommer du att hjälpa att ge mat åt 5 personer" läser jag i deras informationshäfte. Jag förstår inte riktigt hur det går ihop dock, eftersom att var så billigt - 3.95 euro för förrätt och huvudrätt. Jag väljer dock aktivt att tro på att det är sant. 
Maten var ekologisk och stora delar av utbudet var vegetariskt, vilket är något jag verkligen uppskattar. Vegetarisk mat känns både nyttigare och mer spännande många gånger.
Affären ligger i området Raval, som har blivit ett av mina favoritområden i staden. 
 
Herrn svarade artigt på alla mina nyfikna frågor och hade en god serviceanda.
 Billigt, gott och ett koncept som man mer än gärna stödjer. Jag kommer att återvända snart.
 

Kommentarer
Postat av: tú novio Björn

JAG VILL DIT!!

2013-07-10 @ 11:11:20
Postat av: Olle

Du och jag Björn, kan gå dit och äta en kärleksmåltid.

2013-07-10 @ 11:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0