Ny bekantskap

 Bild: Moa Hedman
 
Pojken till höger i bild med den urbotat snygga tröjan, heter Marc. Vem den andra pojken är, är irrelevant i sammanhanget. Moa "Uma" Hedman och jag beslutade oss för att möta upp med Marc en dag i veckan. Vi gick till en härlig veggierestuarang: "El gato negro" som är en högst rekomenderbar restaurang. Under den där kvällen lärde vi känna Marc som skulle visa sig vara en tvättäkta gulleplutt. Han är lika pluttig som han ser ut på bilden faktiskt. 
Bild: Moa Hedman
 
Någon dag senare möttes vi uppe igen. Denna gång på stranden. Jag och Uma beslutade oss för att vi ville behålla honom, som vår alldeles egna lilla kissemisse. Vi tyckte inte om idén att Marc skulle återvända till England. Vid närmare eftertanke kom vi dock på att vi inte hade plats för vår lille plutt varken hemma hos mig eller hemma hos Uma. Medan Marcis tillfälligt åkte tillbaka till sitt fädernesland skulle jag och Uma kunna bygga en liten kattstuga som skulle kunna stå på Umas terass. 
Nu veckor senare är kattstugan färdigställd och vi väntar tålmodigt på att vår plutt Marc återvänder till oss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0