Nyfunnen vän

I går så träffade jag Manuel, en man som jag lärde känna förra helgen och fattat tycke för. Vi fikade på denna innergården i Raval som du ser ovan. Vi nördade snabbt ner oss i språkliga ämnen eftersom att han är spansklärare. Befriande att mannen rättar mig när jag talar, vilket är en nyckel för att lära sig ett språk tror jag. 
Manuel är cineast och bevandrad i filmens värld. Det hade återväckt mitt intresse för filmen och bion, så vi hade bestämt oss för att gå titta på en rulle. La caza, Jagten eller Jakten heter filmen vi hade valt. En dansk film som jag hade läst och hört mycket gott om. En bra film var det. En väldigt bra film som stundtals var så obehaglig att man vill titta bort lite. Filmen är ett riktigt tungt, rått drama med nordisk melankoli och berättarstil. Jag lämnar beskrivningen där. Hay que ver. 
Efter filmen så gick vi tillsammans vidare mot universitetsområdet för att ta en öl och njuta av en liten spelning. Sjöng gjorde de på katalanska. Tydligen var de ifrån Balearerna och även min nyfunna vän som är katalan, (ifrån Barcelona) hade svårt att förstå låttexten. Då kan man lista ut att jag knappt förstod ett ord. Men det var ett fint läte som ledsångaren producerade ifrån sin ådriga strupe. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0