Studier

Efter de senaste inläggen kan man ju nästan tro att det enda jag gör om dagarna är chilledilla och föra på utflykt i den fina staden. Har du tänkt den tanken så är den fel. Stor del av mitt lilla liv består även av plugg. Oftast är det inlärning av vokabulär som står på agendan. Jag har insett att det är en hel del ord som man ska lära sig innan man behärskar ett språk. Listan på ord tar aldrig slut och för var dag som går, blir den större och större. Jag har lärt mig hur processen för att interiorisera ett ord fungerar för min del.
 
1. Först hör jag ordet för första gången
2. Jag skriver upp ordet i min lista.
3. Jag hör ordet i vardagen och förstår ordet helt och hållet.
4. Jag hör ordet igen.
5. Jag börjar trevande använda ordet.
 
Boken ni ser ovan har blivit min temporära livskamrat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0