Suecia - infierno y paraíso

Jag fann denna märkliga bok i en antikbokhandel i dag, och detta för för den ringa summan 50 cent. Titeln skulle kunna översättas till svenska på följande vis: Sverige - helvete och paradis. Titeln väckte min nyfkenhet och jag beslutade mig för att införskaffa mig boken. Hitills har jag bara tittat på bilderna i boken och läst små fragment. Det verkar som att författaren, Señor Enrico Altavilla, har skrivit en bok som har en aningen subjektiv infallsvinkel och är en personlig skildring utav Sverige.
Boken är ifrån 1967. Jag vet inte om det är dess ålder som är anledningen till att jag finner boken lite knasig. Det finns lite bilder på allt möjligt inne i boken, som är en aningen föråldrad. Eventuellt läser jag boken en dag och i så fall återkommer jag då med en vidare förklaring. Tills dess lämnar jag er med de här bilderna nedan.
Omslag och prislapp.
"Firande av Santa Lucia, en av de mest typiska svenska högtiderna."  - "Inuti ett hus"
"Svenskt hantverk"
"En grupp framtida mödrar förbereder sig för en förlossning utan smärta"
"Datorer: Vi håller på att föbereda oss inför en förskräckligt smart (cerebral) värld"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0