Halloween

I torsdags var det Halloween! En otroligt trevlig dag som började med att vi gick ut för att köpa lite kläder och attiraljer.
Denna dag så firade man också La Castanyada som är en katalansk tradition. Man äter kastanjer helt enkelt. Ofta köper man sina kastanjer utav försäljare på gatan som rullar in dem i tidningspapper.
Innan jag, Moa och Rebecka begav oss ut i nattlivet så var det fest hemma hos mig med familjen. - Alltså mina rumskamrater Cindy, Denniss, Stefania, Jan Paul (bebben) plus Denniss flickvän Miriam, hennes kusin och pojkvän.
Under hela dagen hade vi förberett pyntet. De små bakelserna till vänster i bild är även de typiska för dagen och heter "Panellets" och innehåller mycket mandelmassa. 
 
Stefania hade spökat ut sig riktigt ordentligt.
Jag älskar verkligen Moas utstyrsel som Frida Kahlo, så vackert. Jag själv klädde ut mig till en miserabel, psykopatisk clown.
 
 
Miríam var fin i sin spöksminkning.
 
Hela familjen spök!
"Buuuu" sa maten.
 
 
Vi drog sedan ut på en barrunda innan vi skulle på klubb. På "La Chapelle"  fann vi karaktärer ifrån Rödluvan.  Den baren är för övrigt en gaybar som jag kan rekomendera. Den är inredd just som ett "chapelle" - kapell.
 
Dracula hälsade oss välkomna in på Diedrich.
 
Vi besökta La boîte, men lämnade kort därefter eftersom att Moa och Rebecka inte tyckte om musiken.
Rebecka begav sig hemåt och jag och Moa begav oss mot Arena. Det kostade 12 euro per person för inträde. När mannen i kassan frågade om vi hade stämplar sa jag dystert nej. Då lät han oss snabbt och smidigt komma in gratis! Jag vet inte varför, men jag antar att han tyckte om våra utklädnader.
 
 
 
Vi hade så grymt kul den här kvällen! Jag skrämde ett flertal personer och många berömde Moa för hennes fina utstyrsel!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0