Min resrutt

Först och främst måste jag be om ursäkt för att jag åter igen har lämnat er läsare ute i skuggan! Jag lovar åter igen på bättring. Särskilt nu när jag ska ut och resa. Något jag inte heller har berättat för er.
 
Jag åker i dag till Bukarest (București på rumänska), huvudstad i Rumänien. Där ska jag couchsurfa* hos en kille som jag hoppas ska vara trevlig. I Bukarest spenderar jag ett par dagar innan jag åker mot Transylvanien och Timișoara. Eventuellt gör jag ett stopp i Brașov om jag hinner, men det betvivlar jag att jag gör. Efter det beger jag mig mot Budapest för att möta upp med mamma, styvfar Stellan, storebror Patrik, lillasyster Amy och vår käre vän Pyret. Efter det, så är planen fortfarande lite oklar, men troligtvis kommer jag att fortsätta resa runt i Transylvanien och Rumänien innan jag beger mig ner mot Bulgarien då jag flyger hemåt ifrån huvudstaden - Sofia den 16 november. Två dagar efter det börjar jag att arbeta. Ja, jag har nämligen fått jobb med. Känns jätteskönt att kunna börja arbeta igen, jag behöver en inkomst. Jag ska jobba som telefonförsäljare igen. En bra grundlön och ett jobb som jag känner att jag kan prestera bra med.
Framöver ska jag uppdatera mer flitigt.
-------------------------
Couchsurfing är ett "community" på nätet för folk som vill vara värd för resenärer och som själv vill resa och bo hos någon som bor i landet som du besöker. Man kan även ställa frågor till medlemmarna om olika platser och mötas upp för en fika, drink eller en aktivitet. Det finns olika sätt som säkerheten kontrolleras, bland annat genom recensioner ifrån personer som redan träffat personen ifråga. 
Hemsida: https://www.couchsurfing.org/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0