TV-tips

Bild: Moa Hedman 
 
Jag tänkte tipsa om två stycken program på svensk tv som jag tycker ni borde titta på.
En av dem är "Så mycket bättre" som går på kanalen Tv4 klockan åtta på lördagar. Ett grymt bra musikprogram med nytolkningar på olika artisters låtar. De som medverkar i årets säsong är Agnes Carlsson, Ebbot Lundberg, Ken Ring, Ulf Dageby, Lill Lindström, Bo Sundström och Titiyo Jah. Två avsnitt har hittills sänt och än så länge så är Agnes bäst.
 
Det andra programmet som jag vill tipsa om den svensk-danska kriminalserien Bron. Just nu sänds andra säsongen på SVT 1 klockan 21.00 på söndagar. Första säsongen blev hyllad internationellt och har sålts till mängder av olika länder runt om i världen. Det har gjorts en amerikansk version kallad "The bridge" som utspelar sig på gränsen mellan USA och Mexiko som redan har sänts på amerikansk tv och serien har sålts till bland annat BBC. 
Den största behållningen i serien är samspelet mellan den svenska kommisarien Saga Norén som har svårigheter att förstå sociala koder och den danska kommisarien som är en känslig familjefar. Serien är dessutom otroligt snyggt filmad.  
 
Andra bestående inslag i tvtablån som alltid är bra: Agenda, Debatt, Kobra, Uppdrag granskning och Min sanning. - alla sänds på SVT och finns att se i hela världen genom SVT:s streamingfunktion SVT play.

Kommentarer
Postat av: Eric

"Än så länge är Agnes bäst" Nemen så förvånande ;)

2013-11-05 @ 16:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0