Besök av Julia och Andreas

Jag har varit en vän till Julia och hennes familj sedan jag var ett litet barn. I förrgår flög hon och hennes danska pojkvän Andreas in till Barcelona ifrån Danmark för att närvara vid Andreas brors bröllop som bor i Barcelona.
De både studerar till att bli sjukgymnaster i Odense och med anledning av det så har jag inte sett Julia på säkerligen mer än ett år och Andreas har jag aldrig fått möjlighet till att få träffa försen nu. I går mötte jag upp med dem på stranden nere i Barceloneta. Jag såg fram emot att få träffa dem. 
Det var ett kärt återseende att få träffa Julia igen.
Andreas var en stilig, lugn och snäll karl. 
 
Vi begav oss mot Paasseig de Gràcia för att beskåda Gaudis två mästerverk; Casa Batlló och La Pedrera. Vi nöjde oss dock med att titta på fasaden och se på bilder på byggnadernas interiörer eftersom att det är så fasligt höga inträden.
La Pedrera
Senare på kvällen så skulle Andreas på svensexa och jag och Julia mötte upp med Manel. Först gick vi till Cat bar (http://www.catbar.es/) som är en jättetrevlig vegansk restaurang med goda hamburgare, innan vi senare gick ut för att ta ett par öl.
----------------
Jag hoppas jag hinner hänga mer med Julia och Andreas innan de beger sig tillbaka hemåt mot Odense. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0