Många tankar i huvudet

Just nu är det många tankar som far runt. Lika osammanhängande som texten som följer är tankarna. Jag får ingen struktur på dem och jag vet inte riktigt hur jag ska ordna upp en plan.
 
Pengarna börjar att ta slut, jag måste få ett jobb. 
Telefonförsäljare där jag jobbade innan, där kan jag nog börja i januari. 
Hur länge till vill jag vara kvar i Barcelona?
I Norge tjänar jag betydligt mer. 
Nu ska jag på intervju klockan fyra för ett jobb som kundtjänst på norska. Tänk så sammanfaller startdatumet med mammas 50-årsdagsresa?
Ska jag passa på att resa runt lite i november månad när jag ändå ska till Ungern? Är det moraliskt rätt att ta sparpengar till det? Nej, jag måste skaffa jobb. 
När börjar katalanskakursen? Den kan jag inte gå på om jag ska resa? Fungerar den med det eventuella jobbet jag får? Ska jag skjuta upp den?
Ska jag vänta på svar ifrån de andra jobben? Jag har nog chans på andra svenska företag med. 
Vill jag inte vara hemma kanske en stund och jobba inom hemtjänsten?
Ska jag kanske bo tillsammans med brodern i Norge och jobba? Kanske jag kan få jobb där han jobbar. 
 
Om det är någon där ute som vill hjälpa till att reda ut en del så komentera gärna. 

Kommentarer
Postat av: pyret

Det är inte meningen att livet ska va enkelt.Tänk att många människor har inte ens ett val!!
KRAM Pyret

2013-10-23 @ 19:41:20
Postat av: Din inre röst Robert Wells

Du ska stanna i Barcelona några månader till. Du kan jobba här och prata spanska. du vill ändå inte leva som en råtta i norge och bli rik. man vill va fattig och på plats i solskenet. de känns bra bara man får sitta på ett tåg till tarragona på dagsutflykt, eller ba gå till tågstationen och åka till nån menlös liten spansk stad. Ska göra camino de santiago i februari och då är du välkommen att hänka. sen måste vi roadtrippa här i spannis ju!! hör av dig till din lokala tidning och fråga om du får skriva för dom. eller one.
Jag säger bara en sak axel...... följ din inre röst

mvh robban

2013-10-25 @ 10:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0