Ny kurs i katalanska

I går hämtade jag glatt ut min nya katalanskbok och passade även på att köpa mig en ordbok: spanska-katalanska. 
Jag ska nämligen påbörja andra delen av grundkursen nu i början av november. Denna gången kommer jag bara att studera två gånger i veckan istället för fyra som jag gjorde tidigare. Således är denna kursen dubbelt så lång - två månader lång. Jag ser fram emot att fortsätta lära mig mer katalanska och kunna prata än mer katalanska till vardags än vad jag gör nu, och även förstå mer så klart. 
------------------------------
Kurserna är utformade utav avdelningen för lingvistisk normalisering som står under den katalanska staten. De har börjat ta betalt för kurserna sedan september. Var kurs kostar runt 13 euro och böckerna runt 10-15 euro, beroende på vilken kurs du läser. 
Hemsida: http://www.cpnl.cat/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0