Umeå - Kulturhuvudstad 2014

Nästa år så kommer alltså Umeå stå som kulturhuvudstad. I samband med detta så gör man just nu en turné runt om i Europa för att marknadsföra staden. Innan man anlände till Barcelona hade man bland annat besökt Köpenhamn, Amsterdam och Warszawa.
Jag måste säga att jag hade förväntat mig att man skulle presentera Sverige och Umeå på ett bättre sätt än vad man hade lyckats med. Över huvud taget så fanns det nästan ingenting att se. De som arrangerade det verkade dessutom inte alls särskilt intresserade över att berätta om sin stad eller Sverige. Nåväl, lite intressant var det. Men man kunde ha lyckats bättre, det är det jag vill få fram.
 
 
En kvinna klädd i traditionell samedräkt berättade om de hantverken som man ställde ut.
 
Ishotellet i Jukkasjärvi var representerad och skulpterade på plats.
 
 

Kommentarer
Postat av: mois

VA FIN TRÖJA!!!!!!!!!

Svar: Tack! Jag tänkte att du skulle gilla den :)
Axel lilja

2013-10-19 @ 16:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0