Avslutning på katalanskkursen

Nu har denna fina skara människor och jag avslutat våra studier utav katalanska. Jag hade gärna fortsatt att studera nästa kurs men kommer nu att fokusera på att få ett jobb. Sedan ska jag se om jag kan kombinera arbetet med studier. 
Näst sista dagen så tittade vi på Ice Age 2 på katalanska. Mys! Sista dagen hade vi avskedskalas och alla tog med sig något som man kunde förtära. 
Jag hade självklart tagit med mig äpplen. Jag är äppelmannen i klassen frstår ni, (l´home de les pomes) och då var det naturligt att ta med sig äpplen och äppelkaka. Mitt namn fick jag under en lektion när jag berättade att jag köper äpplen var femtonde dag. Sedan drev jag med mig själv och spann vidare på det. När vi skulle göra dialoger mellan läkare-patient ordinerade jag äpplen till exempel.
 
Jag och sköna bruden Kay.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0