Bildanalys - 2

Eftersom att jag fick så otroligt bra respons på det inlägget som jag gjorde för ett par veckor sedan som hette "Bildanalys" tänkte jag att jag skulle ge er läsare ett liknande inlägg i samma anda. Håll till godo!
Den här gången bjuder jag på två stycken bilder. Din uppgift som är åter igen att agera bildanalytiker. Var god svara på frågorna nedan. Ge rubriken till din kommentar "Bild A" om du avser att skriva om den första bilden och "Bild B" om du avser skriva om den andra bilden. Jag tackar på förhand för ditt bidrag.
 
Frågorna:
1. Vilken är den första känsla som kommer till dig när du ser bilden?
2. Om bilden skulle representera ett samhälleligt problem, vilket skulle det då vara?
3. Kan du beskriva bilden med tre ord som sammanfattar dina intryck?
4. Vilken färg representerar bilden?
4. Om du skulle ge bilden en titel, vad skulle den heta?
 
Bild A
Bild B
 

Kommentarer
Postat av: Johan Ek

Bild 1
1. Förgängelse.
2. Rökning.
3. Fruktan, döden och åldrandet.
4. Grått
4. Askan.

Bild B
1. Förnyelse
2. retro, modernt, färgrikt
3. blått
4. Pegatina

Svar: Tack för ditt bidrag Johan.
Axel lilja

2013-09-04 @ 02:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0