Col·lectiu gai

I kväll har jag varit på en bar som drivs av hbtq-organisation här i Barcelona som heter Col·lectiu gai. Jag pratade med bartendern och en annan man om att jag vill engagera mig politiskt. Sedan jag kom till Barcelona har jag inte varit aktiv alls politiskt sett och det är dags att jag blir det nu tänkte jag. Med det som har blivit rapporterat kring läget för hbtq-personer i Ryssland känns det än mer angeläget att engagera sig. Utifrån den studien jag gjorde om den svenska homorörelsen i Sverige kan jag relatera till en del av det som händer i Ryssland och se samband kring hur hemsk situationen såg ut för HBTQ-personer under 50-talet och framåt i Sverige. Jag som har en röst borde utnyttja den. 
De två personerna ifrån kollektivet som jag träffat hittills verkar vara två stycken vänliga själar. På fredag ska jag på mitt första möte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0