MACBA

Alla trogna läsare vet om att jag för ett par veckor sedan hade Axelia på besök. Alla otrogna läsare vet om det nu med. Bra. Då var det avklarat. Här nedan följer bilder ifrån museet Museu d´art contemporani de Barcelona eller kort och gott MACBA.
Innan jag och Axelia begav oss till muséet ville Axelia passa på att lyxa till det. Vi tog oss upp på taket utav hotell Barceló och njöt av panoramautsikt och saftiga drinkar. Axelia slukade den ena drinken efter den andra, det verkade inte finnas någon hejd på flickans törst!
 Muséets fasad.
 
 
 Atomic love
 
 Antoni Tapiès
 Antoni Tapiès
 
 
Det var många som var trötta efter att ha besökt museet.
-------------------------------
Jag tycker väldigt mycket om kontemporär konst och blev inte besviken. Museet är kanske det som jag bäst tycker om utav alla de jag besökt hittills. 
-------------------------------
 
Inträde: 9 euro
Rabatterat pris: 7 euro (bl.a. om du är student eller har ett bibliotekskort)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0