Un despedido - Ett avsked

Vad finns där att säga?
 
I går lämnade jag ett gammalt liv bakom mig, ett liv jag har trivts bra med och ett nätverk av människor som jag rår om och håller kär. Jag har lämnat ett ständigt lärande. Det som faktiskt hade varit min dröm sedan tio-årsåldern. I går grät jag. I dag är jag bitter. Min hemby förstår mig inte. Den förstår inte Barcelona och vad den staden har gett mig. Det Sverige jag hade lämnat ligger fortfarande i den eviga dvalan, samma tillstånd som när jag lämnade. Här är det vackert, här är det fridfullt, här är det stillsamt. Stillsamt. 
 
Qué más hay para decir?
 
Ayer dejé una vida antigua atrás. Una vida que me ha dado mucho placer. He dejado una red de personas que son importantes para mí, a las que tengo mucho afecto. He dejado el aprendizaje constante de cada día. He abandonado lo que de hecho, fue mi gran sueño desde que cuando tenía diez años.  Ayer lloré. Hoy estoy con rencor. Mi pueblo no me entiende. No entiende a Barcelona y lo que me ha dado. Suecia ha seguido estando en su estado de hibernación del mismo modo como cuando dejé el país hace un poco más que un año. Aquí todo es bonito, sereno, calmoso. Calmoso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0