En helghälsning till er - Un saludo a vosotros

Hej mina vänner, 
Nu kommer så äntligen det inlägget som ni väntat på i runt en veckas tid.
Jag har skall visa er hur det ser ut i min lägenhet, då jag fått en hel drös med epostmeddelande ifrån er läsare om att ni vill se hur det ser ut hemma hos mig. Jag är en ytterst lyhörd person som alltid lyssnar på mina läsare, så självklart tog jag lite bilder här hemma som ni nu ska få njuta av. 
 
Hola queridos amigos, 
Ahora viene la publicación que habéis esperado durante casi una semana. Como ha habido una demanda excepcionalmente alta de fotos que muestran como es el piso, ahora os las doy. Que disfrutéis.
Köket - La cocina
Köket (annan kameravinkel) - La cocina (otro ángulo)
Mitt lilla mysiga rum - Mi habitación acogedora
Mitt älskade skrivbord - Mi querido escritorio
Min loftsäng - Mi litera
I går var dessa härliga människorna på besök! John och Hanna heter dem och är två vänner ifrån Båstad. De ska jobba i Norge på olika mässor runt om i landet nu i höst och på vintern. Denna helgen var de i huvudstaden och då passade vi på att ses! Mysigt med fint besök av fina människor.
 
Me han visitado unos amigos de Suecia. Trabajarán en diferentes ferias en el país durante el otoño y el invierno. Este fin de semana estuvieron en la capital.  
 
Dagens Norgetips: Testa tynnlefse! Ett mjukt bakverk av bland annat vetemjöl. socker, kanel och smör! Mumma!
 
Información sobre el lefse en castellano que he encontrado en wiki. ;) Pruébalo si algún día estás en Noruega!
 
Lefse es un pan ligero plano tradicional típico de los países escandinavos de patata, leche o crema y levadura, elaborado habitualmente en una sartén. En Noruega existe una variante denominada tynnlefse (que se ve en la foto por arriba), que se enrolla con mantequilla, azúcar y canela (o con mantequilla y azúcar marrón), y se come como un cake.
Jag och Uno samtalade igår över en kopp kaffe. - Ayer yo y Uno tomamos un café y conversamos un poco.
 
 
Fins aviat!/På återseende!/Hasta luego!/À bientôt!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: s

åh vad vacker du är i din vackra sjal/huvudbonad!! Och vad FINT du bor!!!!!!!!!!! ack om man fick ha ett sånt där kök!!!

2014-08-25 @ 15:43:00
Postat av: Axel Lilja

Tack gumman! :) Ja, det är en riktigt fin lägenhet. Man får komma och hälsa på när man så önskar. Klem

2014-08-25 @ 15:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0