En uppdatering och ett tips - Una actualización y un consejo

Hola mis fieles, queridos lectores! (Ho sento però em fa mandra escruire en català aquesta vegada...)
 
No he escrito nada durante los últimos días debido a una carga de trabajo excesivamente alta! Cuando trabajo tanto y parece que no tengo una vida social me siento como la imagén debajo:
 
Hej alla trogna läsare! 
 
Jag har inte skrivit på några dagar på grund av extremt mycket jobb! När det är så mycket jobb och det känns som att jag inte har ett liv känner jag mig så här:
Självömkan är på skyhöga nivåer! - Los niveles de autocompasión son altísimos!
Nu är det dock helg och då mår jag så här. Sin embargo, ahora es sábado y estoy libre. Por eso me siento como esta foto! Reboso de alegría!
Jag har ju utlovat ett hett tips också! Dagens tips är denna bok som visas på bilden här nedan: "Point it".  
Había prometido que os daría un consejo. El consejo del día es este librito que se llama "Point it"
Det är en "bildordbok"! Den fungerar ypperligt bra på de resor du gör till länder där engelska inte är ett vanligt talat språk. Du pekar på det du vill ha eller det det du behöver hjälp med helt enkelt. Boken kostar inte många kronor och har ett smidigt fickformat. 
 
Es un diccionario de imágenes. Es ideal para los viajes a sitios en los que no se pueden comunicarse en castellano o inglés. Apuntas a lo que necesitas en el libro y ya está! El libro no vale mucho dinero y tiene un tamaño bueno para ir de viaje.
Här ser ni några exempel ifrån boken.  - Aquí podéis ver algunos ejemplos del libro
Peka på den grönsak du vill äta! - "Point it!" - Apunta a la verdudra que quieres comer! - "Point it!"
 
Vi hörs snart igen! - Fins aviat! - Nos vemos dentro de poco!
 

Kommentarer
Postat av: elvar

hei..
fin bok... men finns det nåen bild på en kug?
dette er veldig viktig for meg.

2014-08-20 @ 15:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0