Oslotips

Hejsan!
Det är på tiden att jag stillar den hunger på Oslotips som jag vet finns där ute bland alla mina tusentals läsare. 
 
Det finns en sida på nätet som heter finn.no. Man kan säga att det är Norges motsvarighet till blocket.se. Grejen är den att finn.no är betydligt bättre och mycket fina grejor säljs. Det finns en avdelning för saker som ges bort. Den har ju Axel självklart nyttjat. sanningen är den att jag har fyllt hela mitt rum med möbler som jag funnit på den sidan. Jag har två bokhyllor, skrivbord, nattbord, byrå, datorstol, lampa och ett litet bord som jag funnit där. En annan bra grej är att det är gratis att lägga upp egna annonser. Jag lyckades sälja två delar utav min säng som jag inte behövde för en femhundring till exempel. 
Men varför tänkte jag på denna sidan? Jo, för att nu så har man även öppnat en fysisk butik inne i centrala Oslo! Första gången jag gick in i butiken så funderade jag på vad som var syftet. De hade inget att sälja och bjöd på glass och kaffe. Syftet var enkom att göra reklam för företaget som jag anade lite. 
Företaget maskot är denna fina katt!
Butiken har man inrett supersnyggt och man kan kalla det för ett upplevelsecentrum. 
 
Eller så kan man kanske kalla butiken för ett konstgalleri?
 
 
Gratis kaffe!
 
Ett annat tips som du inte får glömma, oavsett vilken stad eller vilket land du bor i - nyttja de offentliga biblioteken! De kulturskattkistor som oftast inte bara kan erbjuda fysiska böcker utan även filmer, kurser, konst, föreläsningar och andra härliga kulturella saker!
En sak som är dåligt dock är attt du endast kan låna två böcker som icke-norsk! Illa! Jag har framförrt kritik mot detta vid ett flertal tillfällen. Kultur ska finnas tillgängligt på lika villkor oavsett vilka papper du har!
Finns en solterass på huvudbiblioteket. 

Kommentarer
Postat av: lasse w

va fint gubben! allt som är gratis är gott!
puss å kram
/yours truly

2014-08-04 @ 14:00:50
URL: http://xn--winnerbck-12a.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0