Ack och ve!

Hejsan!
Jag vacklar just nu fram som ett kolli själv som har blivit naggat i kanten på lagret. Jobbet är slitsamt, stressen och tröttheten total. Inte har det funnits engagemang och kraft för er, mina kära bloggläsare. Även ni har ju på så sätt fått lida utav detta slitsamma leverne! Det är inte okej. När saker och ting börjar gå ut över er, då vet man att det är dags att gå vidare. Jag måste ju leva upp till devisen "Bloggen före allt". Ljuset i tunnelen kan jag dock skymta där långt borta, slutet på en era ligger bakom hörnet. En ny ska ta form. Det vankas juletider och den 10 januari slutar jag mitt arbete för att åka ut på äventyr i världen.
2015 ska bli ett riktigt bra, lustfyllt år. Det är viktigt att livet är drivet av lust, oavsett "what they say", glöm inte det. Då hamnar man rätt. 
Nästa år kommer bli allt annat än så innehållsfattigt som livet varit just nu och då kan ni vänta er mycket
spännande inlägg, det vill jag lova!
 
En sak som skiljer ut sig ur vardagstristessen är dock att jag förra helgen åter var tillbaka i Barna! Ja, jag tvungen att undanhålla detta faktum för er på bloggen då Mosis är en av mina allra trognaste läsare. Henne skulle jag ju överraska och var därför tvungen att dra en vit lögn! Jag hoppas att ni har överseende med detta men förstår om ni aldrig kommer att kunna förlåta mig. Jag står dock för vad jag ha gjort! Ett stort inlägg tillägnat denna fina resa kommer inom kort. 

En annan spännande sak som skett är att jag varit delaktig i en stor arkeologisk expedition som kommer att gå till historien!
Så här gick det till: Uno var ute och tog en morgonpromenad när han plötsligt luktade till sig något intressant. Ni förstår att kiwifåglar luktar till sig allt spännande. Det var en liten sandkloss Uno hade funnit åt mig. Han sa till mig att det fanns något mycket gammalt och spännande inuti i klossen. Vi for genast till Arkeologiska förbundet i Drammen för att köpa oss mejsel och borste. Sedan började vi att gräva!
Det är tack vare Uno som jag fick vara med om detta äventyr! Love him. 
En gammal förhistorisk text fanns även att finna på klossen på något gammalt egyptiskt språk. 
Oj, oj, oj! Vi håller på att hitta något!
Det liknar ett djur!
Wow! En välbevarad bebisdinosaurie! 
Nu ska detta fyndet på museum!
 
Vi ses mina vänner, 
Axel 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh me godd (irländska)
Ej cant beliv it!!!!!
Me hart breaks!

Va fint snutten. en tiiny dino, och tänk att den hade du inte funnit utan uno!!! du kommer bli RIK!
PS. du har så rätt, bloggen före allt!

2014-12-21 @ 23:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0