Årslista 2014 del 1

Hej alla mina vänner!
Ett år har nu snart passerat och ett nytt står runt hörnet. I dessa dagar  tycker jag man ska ge sig tid för reflektion och ett tillfälle att drömma om det som vill ska hända nästa år. 
När jag tänkt tillbaka på året så har jag först tänkt att det har varit ett skitår. Men det är ju inte alls sant när man funderar närmare. Jag ska inte låta mitt tråkiga jobb och en särskild händelse i somras (som jag ev. återkommer till senare) få överskugga allt fint detta året har bjudit på! Skärpning där! Det har minsann varit ett år som bjudit på många fina guldkorn. Dom ska jag bjuda med mig av. Vilka lyckans ostar ni är, mina bloggläsare. Ni tar ju bara russinen ur kakan utav det som skett i mitt liv!
 
Håll till godo
 
JANUARI
Jag jobbade vidare ett par veckor in i januari som telefonförsäljare och trivdes rätt bra med det utmanande jobbet. Jag kände dock att det var lite väl påfrestande och jag ville lära mig än mer spanska. Så jag började att studera igen.
Under min tid som telefonförsäljare fick jag lära känna denna fantastiska människa som jag håller väldigt högt - Lovisa!
Jag och Moa fortsatte även in på detta året att gå på våra älskade Kryptonfester (som nu bytat namn till La Ká)
Det är ett par härliga bögisar som arrangerar denna temafest en gång i månaden. De lägger verkligen ner hjärta och själ i den festen och det märks! Bästa festen i stan!
Jag rakade av mig håret och såg förskräcklig ut och Moas syster kom på besök.
Chillade uppe på takterrassen med Mosis och drack smottie.
Hade en galen craving för sushi och letade land och rike efter den godaste och mest prisvärda sushin i stan.
Firade min födelsedag med Lovisis och Mosis på mitt älskade "Salterio".
Moa bakade bröd...
och bjöd på kvällsfikemys!
 
FEBRUARI
Jag for till Valencia och turistade!
Det var lika underbart som alltid att få resa bort lite och se någe nytt
Som fantastisk arkitektur av Calatrava till exempel.
I februari var det partaj igen!
 
MARS
 
Fest igen! Denna gång med kristet tema. "No forniques" står det på mig - "För icke otukt!" kan det nog översättas med. Inte lyssnar de på mitten utav bilden på mina ord i alla fall!
 
Moa och jag bjöd in till grillning. Mannen i mitten - Joan Antoni, är en högst besynnerlig man som aldrig ville gå hem trots att vi insinuerade ganska tydligt att det var dags att bege sig!
Hamstermoa och jag for till Ibiza under en helg.
 
Åhhh Uma var på plats! (Moas alter ego)
 
Det var en bra bit över 20 grader varmt. Här satt vi och njöt och lapade sol medan någon stackare någonstans i Sverige samtidigt vid denna tidpunkt gjorde ett matteprov. Ack och ve för den stackaren!
 
 
Livet var gött under de få dagar vi var på denna idylliska lilla ö.
Vi hyrde en moped och åkte runt hela ön! Lyckan var total!
 
En nyfunnen vän.
 
En liten film som illusterar väl hur vi hade det på Ibiza. / Musik: Manel - En la que el Bernat se´t troba
 
APRIL
Jag var klar med spanskstudierna och fick ett gott betyg! Pengarna var vid det här laget nästan helt slut och snart skulle jag bege mig mot Sverige igen.
 
 
Men innan dess så skulle jag hinna få festa lite till.
En indisk färgfest visade sig hållas utanför vårat hus i Clot! Man måste bara älska att bo i en stad som Barcelona när sådant sker!
 
 Make a wish come true!
Då var det dags för "La Diada de Sant Jordi"! Detta är en av Kataloniens största högtider, framför allt i Barcelona. Det är boken och rosens dag internationellt sätt. Över allt i staden säljs det rosor och böcker i små stånd. Hela staden vimlar av folk.
 
Mer info om legenden kring Sant Jordi - eller Sankt Göran som han heter på svenska: Sant Jordi
 
Hela ramblan fylld med bokstånd
 Manel och hans vän Olga
Moa, Anna (rumskamrat) och jag åt på vegetarisk, indisk restaurang som en liten avskedsmåltid.
Sista kvällen i Barcelona spenderades med detta gäng...
 på detta sätt...
 
Inom kort kommer del 2 på min årslista.
Tills dess, ta vara på dig. 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh!!!! jag känner hur det börjar vattnas i ögonen av denna fina lista!!!! vilka fina första 4 månader vi hade <3 saknar smotti på terassen.

2014-12-31 @ 10:03:18
URL: http://moa.guru

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0