Återkomsten

Hejsan!
 
Nu är det banne mig dags för mig att berätta vart jag höll hus förra helgen! Jag var nämligen på snabbvisit i Barcelona! Då detta var en överraskning har jag inte heller kunnat delge detta stora ögonblick för er här på bloggen. Jag hade faktiskt väldigt höga förväntningar på denna resa och jag trodde mig veta hur det skulle kännas att komma tillbaka. Det visade sig, till min förvåning, att det skulle bli en ganska bitterljuv resa på många sätt. Jag trodde att jag enkom skulle njuta. Men icke. Jag grät några gånger vill jag minnas, över det liv jag lämnat bakom mig. Missförstå mig inte, jag ångrar inte valet att flytta därifrån, men ändock så blev det en stor kontrast till det som ju skulle vilja kalla det tämligen trista livet som jag lever nu, och den perioden som jag skulle vilja kalla den bästa i mitt liv hittills. Det var en period (utan att försöka förhärliga överdrivet mycket) där jag kände mig tillfreds och harmonisk. Efter ett par års rotlöshet kände mig hemma i den staden, det var mitt hem. Jag hade vänner, fester, utflykter, studier; kort och gott mitt liv där. Jag befann mig på en plats där jag ständigt kunde vara i en lärande process (genom spanskan och katalanskan syftar jag särskilt på) som gjorde att jag fick en daglig dos stimulering vilket i sin tur gjorde att min kreativitet  och intresse för kultur växte. Och alla dessa underbara människor som bor i den staden... <3
Finaste Lovisa som varit min medkumpan till att överraska de andra mötte uppe mig på Placa Espanya. Saknar ord för att berätta hur härligt var att få prata IRL (som det kallas nu för tiden) med denna tös. Bodde hemma hos henne i Poble sec som visar sig vara ett guldkorn i Barcelona som jag helt missat! Vilka fina samtal vi hade... Vi är på samma våglängd hon och jag.
Stadigt med mat.
Sedan kom ögonblicket då vi överraskade Mosis som inte visste om att den förlorade sonen återvänt! Jag var riktigt nervös innan jag klev in på veganpizzerian för att se hennes reaktion. Men det blev så bra så.
Pluttan. Var lika underbart som vanligt att umgås med denna coola brud. <3 Så glad för hennes skull att hon nu för övrigt frigjort sig ifrån sitt jobb och kan ägna sin tid åt viktigare saker.
Cale och Mosis
 
 
Åhhh!
En av alla de saker jag saknar med Barna är alla de spännande små platserna som finns gömda i stadens alla trånga små vrår. Detta var en man som var ett stort fan av Messi och som åkt runt på en traktor i landet för att samla ihop blommor som han senare vill ge till sin idol. "Om man har en dröm, då borde man väl följa den?" frågade han mig. "Absolut" var mitt svar, Pluttig men lite väl efterhängsen på Mosis för våran smak kanske.
Moas syster Amanda och hennes boyfriend har flyttat till stan. Lillasyster My var på besök. Tårtan på bordet kunde ju inte Mosis äta. Jag hade klantigt nog köpt en tårta som innehöll ägg! Generalfel! Aj, aj, aj. Vidare god var den inte ändå. 
Tillsammans i Paris!
 
Vi gick till ett av mina absoluta favoritställen i Barna en "tetería" som heter Salterio som jag skrivit om tidigare här på bloggen för runt ett år sedan. My och en superskön brutta som heter Anna hängde på.
 
Julbelysningen är uppsatt. 
 
Vi smög upp på hotellet i Raval som nu egentligen är stängt för allmänheten, för att få utsikt över staden.
Ny gatukonst som tydligen finns på lite olika håll i staden. 
 
Alla uppskattar inte gatukonst tydligen... "Ajuntament de Barcelona" betyder Barcelona kommun... jag tyckte detta var lite roligt.
Vi åt god mat på Veggie garden. 
 
Men Manelis då? Självklart träffade jag även han. Dock inte på lördagen när jag anlände. Meningen var ju att jag skulle överraska även honom, Men jag fick helt enkelt inte tag på honom. Tror jag var och knackade på tre gånger på hans port och ringde runt 30 samtal. Blev nervös över att jag kanske inte skulle hinna se honom på grund av mina fånigheter med att överraska. Till sist skrev jag desperat på fejjan att jag var i stan och ville träffa honom! Vi tog en promenad tillsammans och snackade. Fick sova hemma hos honom ett par timmar his honom också. Han gjorde det så fint och bäddade upp och hade sig. 
 
Denniss, Miriam, mina gamla lärare och alla andra planerar jag att besöka i januari då kommer jag tillbaka till Barcelona. Det blir första anhalten på en omfattande Europaresa. Mer om detta senare. 
 
Continuará...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0