Det som komma skall

(versión sueca del texto " Lo que está por venir")
 
Jag är fortfarande vaken. Jag oroar mig för det som komma skall.
Åter igen har jag börjat att studera kastiljanska. Jag är väldigt besviken på kvaliten på undervisningen. Det är inte så att lärarna är dåliga. Men jag hade skrivit in mig på skolan för en C1-nivå och nivån på undervisningen kunde helt enkelt inte jämställas med den nivån C1 bör ligga på. 
 
Detta är ett utkast som jag har skrivit till mitt lilla "tal" som jag ska hålla i morgon.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

"nu skulle jag vilja prata med dig.

Det är så att jag skrev in mig för nivån C1 eftersom att jag tänkte att det skulle vara den adekvata nivån för mig.
Nu känns det som om att det är precis som om jag hamnat i en klas med B2-nivå

Därför har jag bestämt att jag inte vill fortsätta med kursen.
och därför skulle jag vilja att ni ger tillbaka pengarna.

jag känner mig väldigt besviken, och så ska det inte vara, eller hur? 

ja... jag vet. men jag skulle vilja att ni göra ett undantag.

kanske har jag begått ett misstag genom att ha betlat för tre månader på en gång, men det är så att jag tog det som självklart att det skulle fungera bra med de här kursen, hänger du med?

(ni vill väl inte ha besvikna elever, eller hur?)

(dessutom är det så att jag har betalt för en kurs på C1-nivån och om jag ska vara ärlig anser jag att denna kursen inte har den adekvata nivån.)

i så fall vill jag att du lämnar över chefens mejl eller telefonnummer till mig."

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uff, jag hoppas att allt går bra i morgon. Det kommer bli svårt på grund av att enligt villkoren (de som står skrivna i det finstilta) som de satt upp inebär att när du väl har börjat en kurs så har du inte rätt till en återbetalning. Man bör emellertid inte undervärdera mina övertalningsteknikerna som jag har efter att ha arbetat som säljare! Vi får se hur det går.. 

Fortsättning följer

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0