Hallå där...

Hola queridos lectores!
 
Durante los últimos días he estado en Valencia haciendo un poco de turismo. Dentro de muy poco (mañana quizá) colgaré las fotos del viaje aquí en el blog. También colgaré las fotos de la última fiesta de Krypton. 
 
Justo he terminado el último ejercicio de rumano de la parte escrita del curso y estoy muy contento conmigo mismo. La grámatica rumana es de tanto en tanto bastante complicada. Pero ahora creo que he encontrado la primera contraseña del idioma que ha provocado un clic en mi cabeza. Es un alivio...
 
Continuará...
---------------------------------------------------
Hej kära läsare!
Under de senaste dagarna har jag befunnit mig i Valencia och turistat lite. Inom kort (kanske i morgon) så ska jag lägga upp bilderna ifrån resan här på bloggen. Jag ska också lägga upp de bilderna ifrån förra Kryptonfesten. 
 
Jag har just avslutat den sista rumänskövningen ifrån den skriftliga delen av kursen och jag är väldigt nöjd med mig själv. Den rumänska grammatiken är stundtals ganska komplicerad. Men nu tror jag att jag har funnit det första lösenordet till språket som har gjort att det klickat till i huvudet. Det är en lättnad...
 
Fortsättning följer... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0