Jag behöver ett råd!

Hej kära läsare!
 
I morgon startar mina spansklektioner. Eftersom att jag vill ha full fokus på spanskstudierna så har jag under den gågna veckan studerat mycket rumänska för att kunna ha tid till att studera spanska. Problemet är kursen är i rumänska är väldigt omfattande. Kanske tre eller fyra gånger så mycket mer omfattande en den första kursen jag gjorde i rumänska och då skulle jag inte vilja säga att jag överdriver. 
Min fråga lyder:
Ska jag lämna rumänskakursen och fokusera fullt ut på spanskan?
 
Emot:
Jag kan ha fullt fokus på spanskan och anledningen i grund och botten till att jag är i Barcelona är för att lära mig spanska. Jag hade heller inte tänkt att stanna så mycket längre tid här. 
 
Skulle ha en aning mer fritid.
 
Vad ska jag egentligen ha för användning av rumänskan?
 
Det är inte ett språk som jag kommer att ha så stor möjlighet att vårda efter att kursen är slut.
 
För:
Det är kul att lära sig rumänska.
 
Man vet ingenting om hur framtiden ser ut. Kanske så finner jag mig en rumänsk pojkvän eller så blir jag skickad till Rumänien för att göra ett reportage.
 
Bra hjärngympa. Den rumänska grammatiken är emellertid inte enkel!
 
Genom att lära mig rumänska lär jag mig indirekt mer portugisiska, katalanska, italienska och fördjupar en min generella språkförståelse.
 
Jag vill göra en resa till Rumänien detta året.
 
Jag har trots allt redan spenderat ett ex antal timmar rumänska redan. Det skulle kanske kännas lite bortkastat om jag inte fullföljde kursen.
------------------------------------------------------
Nu har du fått kött på benen. Vad är ditt råd?
 
 

Kommentarer
Postat av: Eric

Mitt råd är att skippa rumänskan och fokusera på spanskan istället :)
Bättre du prioriterar det högre och lägger fokus på det.

2014-02-03 @ 10:26:03
Postat av: Eric

Jag tyceker inte att du ska se det som bortkastad tid heller, det du har studerat hittills i rumänskan. No regrets! Se det hellre som en fördel att du trots allt studera lite "extra" rumänska. Positive thinking :)

2014-02-03 @ 12:42:03
Postat av: Mamma

Här kommer mammsis råd Gå på magkänslan det brukar bli bäst. Kramis mamma

2014-02-06 @ 06:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0