Arepamundi

En kär vän som jag har kommer ifrån Venezuela. När vi bodde tillsammans så gjorde hon alldeles utsökta arepas som är en typisk latinamerikansk rätt som äts särskilt mycket i Colombia och just Venezuela. Arepas är ett fettigt majsbröd som man sedan kan fylla med alla möjliga godsaker som till exempel ost, kyckling och avocado.
När jag vandrade omkring för ett par dagar sedan i Barrio gótico stötte jag på en venezuelansk restaurang som serverade just denna delikatess!  
En trevlig kvinna visade mig runt i den lilla nyöppnade restaurangen.
Smaskigt var det!
Man har ettkoncept där man har olika fyllnader som får representera olika länder. I den norska varianten har man till exempel dill, lax och fetaost.
Hela familjen hjälper till att driva restaurangen. De var så vänliga så! Jag blev lite varm i hjärtat.
------------------------------
Prisexempel: Två stycken små arepas och en dricka kostar 5.50 euro.
 
Adress: Carrer Aglá 6-8 Local 3, Barrio Gótico, 08002 Barcelona
Tel: 932502506
Facebook: facebook.com/arepamundi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0