Danska

Nemen titta vad som hade kommit på posten till herr Axel! 
Läroböcker i danska! Varför det kanske ni undrar. Jo det ska jag förklara för er. Det är för att jag har blivit antagen till en språkkurs i danska under våren! Det ska verkligen bli riktigt roligt att få fördjupa sina kunskaper i det danska språke,t så att nästa gång jag är i Danmark kan jag ta mig fram lite bättre. När jag var i Köpenhamn på nyårsafton försökte jag memorisera hur väl jag kunde föra mig på danska så att jag vid nästa besök kan jämföra hur mycket jag har förbättras. Förhoppningsvis blir inte kursen för svår, då jag har varit en hel del i Danmark,  har tillgång till en hel del kunskaper i det norska språket och känner till en del dialektala skånska ord som ofta baseras på danskan. Sedan har jag mycket att tacka Rasmus Seebach och en del andra danska artister som jag brukar lyssna på en hel del.
 
Jag har börjat tycka att danska är ett vackert språk. Det känns mer livligt och passionerat än svenska och norska.

Kommentarer
Postat av: Maria aka Axelia

men vad är det jag läser?! har du blivit lite inspirerad av Broen kanske? bra! för då kan du överrsätta osubbade avsnitten på youtube för mig :D

Svar: Haha, ja kanske lite! Sedan bor jag ju nära Danmark med och är där ganska ofta när jag är hemma! Absolut, det kan jag göra :P
Axel lilja

2014-01-19 @ 22:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0