Introduktion för rumänska läsare

Jag har börjat studera rumänska igen.
I och med det tänkte jag att det var dags att även alla rumäner som vill läsa min blogg ska få chansen att göra det. Jag kan ju inte lämna dem i skuggan! Därför så ger jag alla de människorna nu en liten introduktion till vem jag är.
 
Cum te numești?
Mă numesc Axel
 
Câți ani ai? 
Am douăzeci și doi ani
 
De ce studiezi romănește?
Studiez romănește pentru că îmi plac limbi diferite și e distractiv.
 
Ai călătorit în România?
Da, o dată anul trecut 
 
Ai familie? 
Da, am o soră, doi frați, mama mea și tata meu. Dar nu am copii și nu sunt căsătorat. 
 
Unde locuiești?
Locuiesc la Barcelona în Catalonia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0