Nyårsafton

På nyårsafton har Båstad en tradition av att arrangera ett lopp som heter Sylvesterloppet då det är just Sylvester som har äran ha sin namnsdag just denna dag. Jag och min broder sprang loppet. En utav oss med sprang medlite bättre resultat än den andra kanske, då en av oss inte har tränat särdeles mycket under årets lopp.'
Det var minst sagt motigt.
E.G slutade på en ärosam femte plats.
 
 
 
Efter loppet gjorde vi ett besök på kallbadhuset. Underbart avslappnande med ett litet dopp och ett besök i bastun. Jag ger er mina varmaste rekomendationer att testa om ni befinner er i Båstad eller dess omnejd. 
 
 
 
Mumsig lunch på Bakfickan. 
På kvällen begav jag och en vän oss till København för att fira in det nya året. Det finns en speciell stämning i København som jag tycker mycket om. Sedan har jag så många fina minnen ifrån København också, som nykommen bög som för första gången testade sina vingar i en lite större stad. Vi "råkade" ju självklart också gå in på en bögisbar. Galet skön stämning och roliga människor och en bra start på det nya året.
Atención! - Man fick passa sig för raketer. Några smällde i marken. En del smällare som nästan skulle kunna liknas med små bomber, smälldes lite här och där, till och med på tågstationen och inne i tåg märkte vi.  
Festen är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0