Tillbakablick på året som gått - februari till april

I februari så började jag äntligen att studera spanska. Spanska som har varit mitt mål att behärska enda sedan jag var 12-13 år gammal. I rasande fart lärde jag mig också tack vare att jag var dedikerad, disciplinerad och hade så grymma lärare. Inte minst så hjälpte det med en underbar studiekamrat! Cajsa som ni ser på bilden lärde jag snabbt lära känna och vi har blivit riktigt bra polare. Även om vi inte kan ses så mycket längre eftersom att hon har flyttat tillbaka till Sverige och studerar till sjuksköterska, så håller vi kontakten. 
Denna fina tjej spenderade jag mycket tid med.
Värmen började komma till Barcelona och vi satt ute i parkerna och myste och åt god matsäck.
Jag och superfina pinglan Agnes bestämde oss för att bege oss till Montserrat som där ett viktigt kloster finns för den katalanska historian. 
 
En fantastisk utsikt hade man längst uppe över det katalanska landskapet. Hett utflyktstips. Resonabla tågpriser och tar mindre än en timme att ta sig hit.
Puss till fina Agnes!
Längre fram på året så kom fröken Jennie och broder Eric på besök! Jag hade ingen aning om att de skulle komma. När jag satt med gamla arbetskamrater och tog en öl överraskade de mig bakifrån. Jag fick en chock över att se min bror för första gången på säkerligen mer än ett halvår och började att gråta.
Det blev guidning på stan och här så står gudinnan Jennie på den plats som Columbus välkomnades utav kungaparet efter sin resa.
Päronet Pappa och flickvän Sue kom på besök! 
Moa och jag gick på marknad!
Åh, denna underbara baby! Jag måste åka och besöka han snart! Annars kommer han ju glömma all svenska som han har lärt sig också!
Cindy. Min extramamma som jag bodde tillsammans med nästan hela året. Vi kom inte så bra överens i början kanske, men efter ett tag så lärde jag mig att se charmen i klagan och fick se hennes hjärta och underbara humor. En stark kvinna som håller huvudet högt trots motgångar.
Steffy! Stefania som är en väldigt mogen ung kvinna trots sin ringa ålder. Väldigt fascinerande och inspirerande. 
Värmen började komma till Barcelona och då såg man övan hettan som sprakade till mellan folk på gatan!
Moa är inne i olika matperioder och då hänger jag med på den trenden. Denna bilden är tagen ur vår langosperiod!
Glödhet!
----------------
Continuará

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0