Tillbakablick på året som gått - januari

Ett år har redan gått och ett nytt har tagit vid. Detta är en tid för reflektion över det året som har gått. En tid att fundera kring de glädjeämnen och de svårigheter man upplevt under det som snart har passerat.
Vi gör det tillsammans och vi börjar med januari. Följ med på en spännande resa - ett år i Axels liv i en förhärligande kortversion!
För nästan exakt ett år sedan så tog jag planet ifrån København mot Barcelona.
Jag kom till denna undersköna stad! Allt var nytt och allt var spännande.
Jag bodde under en kort period med denna venezolanska kvinna som heter Amanda. Vi blev vänner och hon är min latinomamma. 
Jag började arbeta som telefonförsäljare och fick pröva på att vara säljare. Ett väldigt roligt men krävande och stressigt yrke. På min korta tid på företaget träffade jag mina vapendragare! Agnes, Madeleine och Moa! Ett ganska udda gäng som ändock lyckades hitta varandra.
Moa lärde mig att göra risotto och det fick bli min basmat under ett par månaders tid.
"Hej, hej!"
Vi festade järnet och hade en riktigt fin tid tillsammans, alla fyra.
Vi åkte ut till Sitges för karneval!
"Tjena snäckor!"
Montjuic
En guldsnäcka!
Vi tittade på Correfoc som är en typisk katalansk tradition.
Här bredvid detta ståtliga verk bodde jag under större delen av året.
Moa hade det lite tufft den första tiden på jobbet men blev sen riktigt duktig på det där med att sälja och blev utsedd till året säljare!
Teater!
 
Continuará...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mois

mkt fint inlägg men måste bara påpeka att det där om att jag blev årets säljare inte riktigt stämde :-))) men det känns i hjärtat att det är så du tänker om mig.

2014-01-07 @ 12:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0