Polenresan - del 1

För nästan en vecka sedan kom jag hem ifrån Polen. Polen som är ett land som jag verkligen rekomenderar fler att upptäcka. Det är ett billigt att resa med både flyg och båt till Polen. Det är billigt att bo, äta, handla och gå på museum i Polen. Och ja, för dig som åker utomlands för att supa ner dig, så är även det billigt.
Jag betalade runt 200 kr för en flygbiljett - tur och retur. Jag betalade runt 50 kr natten för vandrarhem med hyfsad standard. Jag betalade mellan 15-40 kr måltiden generellt sätt. 
I Polen finns där otaligt vackra städer att besöka och historiskt intressanta platser. Häng med! - Jag har varit på några utav dem. 
Jag flög denna gång med flygbolag som hetter wizzair. Wizzair införde ganska nyligen en kostnad för stort handbagage, så därför beslutade jag mig för att endast ta mig ryggsäcken och såg det som en utmaning att försöka packa smart och lätt. Uno följde så klart med på resan också.
Detta hade jag läst om i det stora nyhetsflödet jag går igenom varje dag - En utstälnning som de har på Malmö flygplats utav "vanligt folks" bästa foton ifrån instragram. Fantastiska foton var det. Väldigt fin idé. 
 
Bara runt en timme tog det med flyget innan jag var framma i hansastaden Gdansk.
Bärnsten är omåttligt populärt i Polen.
 "Hej, hej!"
 
 
 Gdansk - en vacker stad
 
 
 
 
 Mycket information fanns på norska. Verkar som att det kanske kommer många turister ifrån Norge.
 
 
"Kyrkan får ej besiktigas under pågående mässa"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0