Nagellack

Hej!
Nagellack på killar, varför är det inte vanligare? Killar får enligt normen ha halsband, amrband, örhängen och de får färga håret. Varför får man då inte enligt normen snygga till naglarna? Denna fråga har jag funderat på. 
Jag måste ju säga att ju tycker det är fint att ha målade naglar. Men både jag och min bror insåg plågsamt att det inte var acepterat redan vid 6 års ålder. Då hade ett par äldre tjejkompisar målat våra naglar. Jag minns hur jag knöt näven dagarna därpå, i förskolan, så att ingen skulle se. Detta till trots att jag själv tyckte det var fint. Som en liten löjlig revansch målade jag åter igen naglarna och gick till jobbet för någon vecka sedan. Efter en vecka tog jag dock av färgen igen. Det blev för jobbigt att sitta och tänka på mina naglar och om andra sett färgen på jobbet. Störtlöjligt, jag vet. Men ibland är man just så löjlig. Det där med normer är läskigt. De kan kväva så mycket individuell frihet. 

Kommentarer
Postat av: mois

fin du var i nagellack!!! fy fan för såna där tramsiga normer!
ps. vilka fina utflyktsbilder!!!

2014-10-21 @ 16:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0