Utflykter i närområdet

Utflykter är ju bland det mysigaste som finns! Sedan är det spännande också. Man vet aldrig vad man finner på de nya platserna man besöker! Uno var självklart med mig på alla utflykterna. 
Jag tog mig ut på landet, till Eidsvoll där Norges grundlag undertecknades.
Hösten har slagit igenom med full kraft och det höstens alla färger är så vackra. 
I denna lilla hydda skrevs papprena på. 
Med internets kraft kan vi från en bild till en annan hamna i Kongsvinger!
 
Det var regnigt denna dag och Uno frös. Så han fick sitta i min mössa.
Svenska gränsen och Arvika är inte långt borta. 
 
Ett litet minibibliotek där man tar en bok och lämnar tillbaka en annan. Älskar kulturyttringar som denna. 
Inte överallt i Skandinavien man kan se en lökkupol. Det ni!
El otoño ha llegado con fuerza.
 
 
I Kongsvinger har man en berömd fästning med utsikt över staden. Har har mycket kungligt folk chillat under historiens gång. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0