Thessaloniki, Grekland - Sista stoppet Sálonica - La última parada

Jag ankom till Thessaloniki - Greklands andra stad. Thessaloniki är en tråkig och dyr stad. Att landet befinner sig i ekonomisk kris syns inte på de höga priserna, som var ett av de dyrare städerna jag besökt på resan.
 
Llegué a Sálonica, la segunda ciudad de Grecia. Aunque que el país está en una situación comprometida en cuanto a la economía, era una ciudad bastante cara.
Esa torre es la atracción turística más popular.
Detta torn är stadens största turistattraktion.
Vista de la ciudad
Vy över staden
 
Estudié francés durante mis dos días en la ciudad. Ya estaba harto de vagar por las calles y visitar ruinas y museos insípidos.
 
Jag har studerat franska under min vistelse i staden. Jag var restrött och ville inte flacka omkring på gator och torg eller gå och titta på någon ruin eller besöka ett intetsägande museum.
Así hice mi mochila y volví a Suecia!
Såg jag packade ihop mitt pick och pack och for hem!
Där hemma väntade Pyret och mutter på mig! Ett kärt återseende.
En casa me esperaban mi madre y la querida señora Pyret!
 
 
Uno y Pyret se hicieron amigos al instante.
Uno och Pyret fattade omedelbart tycke för varandra.
 
 
 
À bientôt!
 
Continuará...
À suivre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0